Dag 20: Schloß Holte-Stukenbrock

13 juli 2023 - Schloß Holte-Stukenbrock, Duitsland

Vanmorgen om 10 u vertrokken en via autobanen hier naar toe gereden. Camping Am Furlbach dus. Dit ligt tussen Paderborn en Bielefeld in. Niet zo'n grote camping en we mochten zelf een plekje uitzoeken. Om 16 uur had Jan het idee om nog een stukje te gaan fietsen naar een dorp 4 km verderop en dan daar uit eten te gaan. En dat terwijl de buienradar aangaf dat er 80% kans op een bui is.

De weg naar Stukenbrock was niet leuk. Wel vlak dit keer, maar je fietst langs een redelijke drukke provinciale weg. Onderweg zagen we nog wel een leuke watermolen!

In het dorp was weinig te zien. Schloß Holte was nog 7 km daar vandaan en ons te ver, ook omdat het ondertussen erg donker werd.

En ja toen begon het dus toch te regenen! Om 17 uur een restaurant binnen gelopen, waar we te horen kregen dat de keuken pas om 18 uur open ging.

We hadden nog voorraad voor een nasi maaltijd in huis, maar we hadden ook niet zo'n zin om rijst te koken, groente te snijden en te bakken en zo. Dus bij de Rewe (grote supermarkt) een zakje met pasta gekocht dat je in water kookt en klaar, haha. Net zo'n studentenmaaltijd. Ik moet zeggen dat het best smaakte, niet culinair maar gewoon best te doen.

In stromende regen terug gefietst en toen ben ik maar gelijk onder een warme douche gegaan. De 1e keer met een vooraf gekochte munt. Toch altijd weer spannend of je genoeg tijd hebt om het zeep uit je haren te wassen. Dat ging goed gelukkig.

Inmiddels is het droog en een beetje zon, al is het best afgekoeld en hebben we een lange broek aan. We hebben toch nog buiten kunnen eten en nu zitten we met een kop cappuccino buiten.

Jan opperde voor het eten dat we ook kunnen inpakken en naar huis rijden. Maar nee, nog 1 nachtje in de camper. Ik heb wel het dekbed weer gepakt, want het is met 18 a 19 gr toch een stuk koeler.

Dus, nog 1 nachtje en dan morgen nog 3 uurtjes rijden naar huis. Jammer dat het erop zit. Maar aan alle leuke dingen komt een eind zeggen ze dan.

Ik ga proberen nog een video toe te voegen, dit lukte net niet namelijk. Geen WiFi hier en internet is matig.

Dat was het dan dus, einde verhalen en einde vakantie. Maar...geen einde met een camper. Hopelijk zit er nog eens een eigen huisje op wielen in. We zullen zien!

Liefs van ons!

1. Jose:
    13 juli 2023
    Fijn dat jullie zo'n leuke vakantie hebben gehad en deze blog werkte zo ook super goed!
  2. Robert en Janny:
    13 juli 2023
    Ja zo gaat altijd met leuke vakanties de dagen vliegen voorbij. Uit de verhalen op te maken hebben jullie de camper gebruikt zoals zou moeten zijn, veel en vaak verplaatsen en veel zien. Een goede reis terug. Hartelijk dank voor de mooie reisverslagen.
    Tot later bij de bbq.
    Groetjes R&J