Dag 10: Vico,Toscane

3 juli 2023 - Montecatini Terme, Italië

Vanmorgen om h10 vertrokken. Doel is richting westkust rijden, via Imola. In Imola is een F1 circuit en een monument ter nagedachtenis aan Ayrton Senna, die hier is verongelukt in 1994.

We doen boodschappen bij de supermarkt Famila, helaas ook hier geen Francellico!

Na Imola rijden we via b-wegen richting westkust, door de Appenijnnen. Een mooie route, maar het wateroverlast van een paar maanden geleden is nog goed zichtbaar. Diverse wegversmallingen, waar ze nog de modder en bomen van de weg aan het halen zijn.

We stoppen in Firenzuola, een leuk plaatsje, helaas is de markt net afgelopen. We rijden de passo di futa, erg mooi en langs het Lago di Brasimone. Prachtig daar en er is een camperplaats aan het meer, echter zonder voorzieningen, dus we rijden door.

Daarna is de weg slecht, de koelkastdeur gaat er van open. Toen we er zat van waren zochten we een camping. 1e die we zagen had een zo smalle en steile toegangsweg dat we doorgereden zijn. 2e die we zagen had geen plek. We zagen niemand bij de receptie, liepen naar restaurant en daar lag een oude man in een stoel. We dachten beide dat die dood was! Gelukkig stond er iemand in de keuken, werd de man wakker en wisten ze ins te vertellen dat er geen plek was. Wij zagen nog vrije plekken maar oke, doorrijden maar weer.

De moed zakte mij wel een beetje in de schoenen op een gegeven moment. Haarspeldbocht na bocht en geen camping, camperplaats of een parkeerplaats.

Toen vlak voor Pistoia gestopt en dichtstbijzijnde camping gezocht, in welke richting dan ook!

De route wat aangepast en om 18.30 eindelijk op een camping!

Nu even bijkomen. Het was de hele dag dik 30 graden ook.

1. Robert en Janny:
    3 juli 2023
    Het gaat altijd anders dan gepland. Dat maakt het ook zo leuk, vinden wij. Alles goed afsluiten, deurtjes, rommeltje opbergen, dat leer je wel gedurende het reizen met de camper. Bij ons vloog er ook wel eens iets door de ruimte!