Dag 8: Casal Borsetti/San Marino

1 juli 2023 - San Marino, San Marino

Alle weerfeeën hadden het mis, geen regen en/of onweer gehad gisteravond of vannacht. Ook vandaag niets, wel wat bewolking, maar inmiddels is het weer helemaal opgeklaard en warm, 28 gr.

Vanmorgen om half 9 vertrokken naar San Marino, een mini staat hier ongeveer 100 km vandaan, in de buurt van Rimini. Om 10 uur zijn we er aangekomen, nog parkeerplaats genoeg gelukkig. We wilden met de gondel omhoog, maar op de parkeerplaats bij de gondel mochten wij niet staan. We waren er eerst voorbij gereden, maar na 2 rotondes kwamen we er opnieuw langs en zagen we het bord 'verboden voor campers'. Dus doorgereden naar p10 en zo kon je met een paar liften omhoog naar de oude stad, bovenop de berg.

Het was prachtig! Leuke straatjes met winkeltjes met sieraden, parfum, tabak, pistolen en andere souvenirs. Alles is er tax free, dus voor ons goedkoop.

Ik weet zeker dat Marije elk winkeltje van binnen had willen bekijken! Er was zelfs een winkel met alleen maar badeendjes!! En ook een vampierenmuseum. Zag er eng uit dus niet bezocht.

Ons ontbijt/lunch (dat hadden we overgeslagen vanmorgen) daar op een terras genuttigd.

Jan heeft een nieuwe pet gekocht, natuurlijk was hij die thuis vergeten. Dus nu heeft hij weer 1 bij zijn verzameling!

Van Jan een mooie ring met bijpassende oorbellen gekregen, echt lief.

Op de terugreis ook nog lekker goedkoop getankt daar.

Om 15 uur terug op ons plekje wilde deur van de badkamer niet meer open. Na veel gepriegel en getrek (met toestemming vd verhuurder) is deze gelukkig weer open. 2 schroeven in de bovenrail zaten los en blokkeerden de rollers van de roldeur. Jan heeft die aangedrukt en toen lukte het. Gelukkig maar want alle toiletspullen inclusief medicijnen van Jan lagen in de badkamerkast.

Jan heeft de sprintrace gezien en we zijn nog naar de supermarkt gelopen. Daar waren we op de terugreis langsgekomen maar de winkel was tot 16 uur dicht.

Vanavond op het menu: meloen en een wrap met sla en ham. Echt honger heb je hier niet, dus ook goed voor de lijn...

Morgenochtend is het plan om weer lekker naar het strand te gaan en de rest vd dag F1 race en luieren. En natuurlijk de  route+camping voor volgende reis uitzoeken.

Liefs van ons!

1. Marije:
    1 juli 2023
    Klinkt als een leuk en gezellig uitje! Hahah uiteraard elk winkeltje in je weet nooit wat je vind of ziet 😜😏. Jan is ook een handige Harry altijd handig! 😉 Klinkt allemaal erg leuk! Hier hele dag regen dus geniet er maar volop van en sturen jullie een beetje zon hierheen?
  2. Mandy:
    1 juli 2023
    We gaan ons best doen! Xxx
  3. Robert en Janny:
    2 juli 2023
    Het begint op een echte avontuurlijke vakantie te lijken in een prachtig land. Ook fijn met fietsen achterop. Verder heeeeel veeeeeel genieten.